Genç Bayrak Gazetesi

Makinist ve Makasçılar Yıpranma İstiyor

Makinist ve Makasçılar Yıpranma İstiyor

Birleşmiş Demiryolcular Derneği (BİR-DEM) Genel Başkanı Hikmet Erdinç Budak, TCDD bünyesinde çalışan yaklaşık 26 bin 500 makinist ve makasçının yıpranma haklarının geri verilmesi için yetkililere çağrıda bulundu. Birçok sağlık sorunu ve psikolojik sorunlarla boğuştuklarını söyleyen an makinist ve makasçılar ise zor şartlarda çalıştıklarını belirterek yıpranma haklarını istedi.

Genel Merkezi Balıkesir’de bulunan Birleşmiş Demiryolcular Derneği (BİR-DEM) Genel Başkanı H. Erdinç Budak, TCDD’de çalışan makinist ve tren teşkil memuru makasçıların demiryollarında en zor şartlar altında çalıştığını belirterek yıpranma haklarının geri verilmesini istedi.

TCDD Genel Müdürlüğü, Ulaştırma Bakanlığı ve TBMM’de milletvekilleri ile görüşme yaptıklarını belirteren Budak, “TCDD bünyesinde çalışan makinist ve tren teşkil memurlarının bu meslekte ne kadar yıprandığını anlatmak için buradayız. Biz bunu Ankara’ya giderek de anlattık. Bu çalışanlarımız fiili hizmet tazminatını hak ediyor. Çalışma şartlarımız çok ağır. Hava şartları, fiziki ortam, sıcak, soğuk, toz ve gürültü ne kadar zor şartlar altında çalışıldığının göstergesi” dedi.

Makinist ve makasçıların emekliliğe ulaşamadan mesleğinin sonuna ulaştıklarını öne süren Budak, “Bu çalışanlarımızın meslek hastalıklarının göz önüne alınarak yıpranma tazminatlarını aldıkları zaman en azından mesleklerini yaptıkları dönemden sonra emekli olabileceklerine inanıyoruz. 5510 sayılı kanuna baktığımız zaman arkadaşlarımız daha zor ve kötü durumlarda çalıştıkları için diğer meslek gruplarından daha çok yıpranma hakkını hak ettiklerini düşünüyoruz” şeklinde konuştu.

“Yüksek gerilim hattının altında çalışırken kalp krizi vakalarıyla karşılaşılıyor”

Makinist ve tren teşkil memuru makasçıların devamlı sağlık raporları aldıklarını ve psikoteknik muayenelerine girmek zorunda olduklarını belirten Budak, “Yaş ilerledikçe bu rapor alma ve testlere girmeler daha da sıklaşmakta. Bu raporlara da bakıldığında göz kaybetme, kulak kaybetme ve psikolojik olarak etkilenmeler görüyoruz” dedi.

Son dönemde tren raylarındaki yüksek gerilim hattının altında çalışırken kalp krizi vakalarıyla da karşılaşıldığını söyleyen Budak, “Bu kadar zorluğa rağmen kulaktan dolayı, gözden dolayı ünvan düşen arkadaşlarımız oldu. Ünvan düşmesi neticisinde de bu arkadaşlarımız artık Makinistlik ve tren teşkilciliği yapamıyor. Başka bir bölümde çalıştırılıyor. Bu da maddi ve psikolojik kayıplara neden oluyor” dedi.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ