Genç Bayrak Gazetesi

“Sanayiniz batmasın da, tüm Güney Marmara mı batsın?”

“Sanayiniz batmasın da, tüm Güney Marmara mı batsın?”

Erdek Körfezi Dayanışma Vakfı’nın düzenlediği “Sanayiniz batmasın da, tüm Güney Marmara mı batsın? konulu basın toplantısı 9 Ocak Cumartesi günü Bandırma Kristal Cafe’de gerçekleşti. Basın toplantısına Erdek Körfezi Dayanışma Başkanı Kadir Dadan ve Eğitimsen Başkanı Mustafa Kocataş öncülük etti.
Erdek Körfezi Dayanışma Başkanı Kadir Dadan açıklamalarda bulundu. Açıklamasında;
“Erdek Körfezi Dayanışma Platformu olarak , bir yılı aşkın bir süredir, yaşadığımız bölgenin geleceği ile ilgili sanayileşme tehditlerine karşı toplumsal bir mücadele yürütmekteyiz.
Öncelikle bu mücadele açısından tarihi bir dönemeçte bulunduğumuzu ifade etmek isteriz. Bu dönemeç, sürece ilişkin karar alıcıların yapacakları tercihlerle ilişkilidir ve beklentimiz bu tercihleri yaparken, ortaya çıkacak sonucun sorumluluğunu göz önünde bulundurmalarıdır. Bu çerçevede ilgili siyasi partilerin olduğu kadar, ait oldukları siyasi partilerin bölgemizdeki üyelerinin de, bu tercihleri sorgulaması ve yön vermesi beklentimizdir.
Bu dönemecin birkaç bileşeni olduğunu düşünüyoruz. Bunlar sanayileşme tehditlerinin içeriği ile ilişkilidir ve genel seçimlerin sonrasında her bir bileşen için arka arkaya adımlar atılmaktadır. Başvurudan inşa aşamasına kadar uzanacak süreçlerin yıllar alacak uzunluğu söz konusu olduğundan, bu bileşenlerle ilgili kararlar bir düzen dahilinde değil, karmaşık bir yapıda karşımıza çıkmaktadır. Şirinçavuş’ta termik santral yapılması için ÇED başvurusunda bulunulması buna bir örnektir. Bu uzun süreç boyunca, şirketler kendi çıkarları doğrultusunda, birbirini gölgeleyen talepler ile siyasilerin karşısına çıkmaya devam edecektir.
Ancak hiç süphesiz inşaa aşamasında, bir öncelik sırası söz konusudur ki, ilk olarak inşası gereken yapı kimya ve ağır metal sanayi için Erdek körfezinde kurulacak büyük bir limandır. Bu liman inşa edilmeden, karada sanayi tesislerinin kurulması olanaksızdır. Çünkü bu sanayi kuruluşlarının tamamı hammadde ya da girdi ürünlerinin tamamını yurt dışından getirmek durumundadır ve gereksinim duyulan miktar kara ve demiryolu ile karşılanamayacak büyüklüktedir. Keza üretimin büyük bölümü ihraç edileceğinden dolayı da, yine büyük bir liman gereksinimi doğmaktadır”dedi.
Dadan konuşmasına şu şekilde devam etti;
“Platform olarak, 1/100000 ölçekli Balıkesir- Çanakkale Çevre düzeni planında ilk itirazlardan sonra yapılan revizyon sonrasında 48 milyon metrekarelik alanında daraltıldığını, ancak bölgedeki sanayileşme girişimlerinin devam ettiğini kamuoyu ile paylaşmıştık. Hali hazırda tehdidin çekirdeğini oluşturan kimya ve ağır metal sanayicilerinin bölgeye ilişkin ihtisas organize sanayi ve endüstri bölgesi kurmaya yönelik başvuruları sanayi bakanlığında bulunmaktadır”
Konuşmalarının devamında bazı konu ve gerekçelere değindi. Dadan;
“Platformumuz , temelde özgürlüklerden yanadır ve seyehat özgürlüğü de bunun içindedir. Kimseye “Nereye gidiyorsun? Niye gidiyorsun? Kiminle gidiyorsun?” diye soracak değiliz. ancak hazır Rotterdam’a gitmişken, liman ve sanayi kuruluşlarının yanı sıra, sorgulanması gereken bir dizi konu daha bulunmaktadır ve kafileden beklentimiz, bu konuları dile getirmeleri, Bandırma ve tüm Güney Marmara halkını, gelecekleri konusunda eksiksiz bilgilendirmeleridir.
Bu konular;
Rotterdam’ın demografik yapısı, Rotterdam limanındaki deniz kirliliği, Rotterdam’da toprak ve yer altı suyu kirliliği, Rotterdam’ın içme ve kullanma suyu, Rotterdam liman işletmesi, Rotterdam’ın gemileri, Rotterdam’ın sosyal sorunları, Rotterdam’ın olmayan deprem geçmişi, yer seçiminin nedenidir.” diyerek konuşmasını sona erdirdi.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ